- Łódź Design Festival 2012 - http://www.2012.lodzdesign.com -

The icecream van ethos

Icecream architecture opowie o opracowaniu i wdrożeniu „etosu lodowozu”, jako wsparcia w oferowaniu interesujących i atrakcyjnych projektów. „Etos lodowozu” powstał, aby umożliwić ludziom wywieranie wpływu na architektoniczną i kulturalną regenerację okolicy, w której mieszkają.

Omawiając obecne i wcześniejsze projekty, icecream chce wyjaśnić, co skłania tę ekipę do tworzenia scenariuszy zachęcających do swobodnego i kreatywnego uczestnictwa.

W każdym projekcie wykorzystywane są techniki służące promowaniu poczucia odpowiedzialności, zrównoważonego rozwoju i spójności partnerów. Omówiona zostanie fizyczność lodowozu i jego rola w rozwijaniu relacji i widoczności. Poruszony zostanie także temat prezentacji architektów wobec publiczności oraz kwestia potrzeby silniejszego zaznaczenia własnej w okolicy, w której działają.

________________________________________________________________________________________________________________

[1]icecream architecture
Lodowóz (icecream van) to wspaniały przykład ulicznego teatru, świadczącego najrozmaitsze usługi w całym kraju, którego nie można też zlekceważyć jako obiektu na biuro architektoniczne – takie jak to, które prowadzi icecream architecture. W 2009 roku Desmond Bernie i Sarah Frood powołali młodą, mobilną organizację, poruszającą się po ulicach wozem marki Ford z 1971 roku. Samochód służy, jako wykorzystywany w poszczególnych projektach punkt kontaktowy dla społeczności.

To właśnie lodowóz był katalizatorem społecznych konsultacji, które icecream architecture przeprowadziła dla Rady Miasta Glasgow w związku z 50-letnim planem „Przyszłość Glasgow: wizja miasta.”  Stał się znakiem rozpoznawczym i centrum ogólnomiejskich rozmów, mających na celu zebranie poglądów i wymagań osób reprezentujących różne dzielnice i środowiska. Sukces metody to zasługa przystępnego i sprzyjającego bezpośrednim kontaktom podejścia icecream architecture. Przełamano bariery występujące zazwyczaj w oficjalnych relacjach ze specjalistami, przybliżając architekturę szerszemu odbiorcy.

Tę samą koncepcję icecream architecture zastosowała w szeregu architektonicznych i edukacyjnych warsztatów, pomagających nawiązać relacje między społecznościami, miejscami i biurem architektonicznym. Dzięki ulicznym imprezom i warsztatom organizowanym w takich ośrodkach, jak The Lighthouse czy nowe Riverside Museum, zaprojektowane przez Zahę Hadid, icecream promuje pracę architektów, zachęcając uczestników do kreatywności i podjęcia próby zrozumienia budowanego otoczenia. Dowodem uznania dla działań icecream architecture było ufundowane przez Irlandzką Radę Sztuki miesięczne tournée po Irlandii, obejmujące warsztaty na festynach i w szkołach, a także w zaimprowizowanych punktach ulicznych. Tournée pod hasłem „Architectural Circus” („Cyrk architektoniczny”)  trwało przez cały październik.


Article printed from Łódź Design Festival 2012: http://www.2012.lodzdesign.com

URL to article: http://www.2012.lodzdesign.com/wydarzenia/forum-design-architektura/koszty-emocje-odpowiedzialnosc/the-icecream-van-ethos/

URLs in this post:

[1] Image: http://www.2012.lodzdesign.com/events/forum-design-architecture/costs-emotions-responsibility/the-icecream-van-ethos/attachment/ica-van-photo/

Copyright © 2012 Lodzdesign 2012. All rights reserved.