Moderator: Agnieszka Szóstek
28.10
, Centrum Festiwalowe, Targowa 35, IVp.

10:00 Jacek Zdybel (TON), Od THONET’a do RED DOT’a – historia niezwykła firmy TON
10:45 Francesco Costacurta, Lukasz Bertoli (EMO DESIGN), Super gwóźdź! Repozycjonowanie towaru z wykorzystaniem głębokiej analizy doświadczenia użytkowników do badania wzornictwa produktów
11:30 Stephan Wensveen, Konstruktywne wykorzystanie badań w designie: od labu, przez badania w terenie do badań w showroomie
12:15 Eric Toering, Dotyk to przyszłość, która dzieje się teraz – co więc jest przyszłością?
13:00 Andres Lucero, Współdzielenie doświadczeń w przestrzeni fizycznej
13:45 Agata Rączewska, UX jako gra
14:15-15:15 przerwa kawowa
15:15 Ralph Talmont, Pełne spektrum świadomości i przyszłość, jakiej chcemy
16:00 Agnieszka Szóstek, Projektowanie doświadczeń, czy aby na pewno u nas się da?

W ostatnich latach rośnie świadomość wartości projektowania dla użytkowników i z użytkownikami. Wynika ona z prostego rachunku biznesowego: w erze tak wielkiej przystępności technologicznej oraz nieskończonych możliwości tworzenia nowych produktów i usług, tym, co może przekonać klienta do wyboru danego rozwiązania, są jego wartości wykraczające poza funkcjonalność i użyteczność (która obecnie jest elementem sine qua non). Ważne jest zrozumienie i projektowanie dla ukrytych potrzeb ludzkich (ang. latentuserneeds), takich jak poczucie przynależności, przywracanie wspomnień czy budowanie ciekawości. W tym bloku prezentacji chcielibyśmy pokazać, jak można myśleć o projektowaniu User Experience z perspektywy projektanta produktów, usług i systemów interaktywnych.

________________________________________________________________________________________________________________
Moderator

Dr Agnieszka Szóstek pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Obok działalności badawczej jest konsultantem User Experience i Design Thinking. Doradza i uczy projektowego podejścia do innowacji w oparciu o wiedzę na temat użytkowników i ich pragnień w firmach: Play, Orange, VOX, Product i innych. Ponadto jest przewodniczącą Polskiego Stowarzyszenia specjalistów UX i użyteczności: CHI Polska, a w wolnych chwilach bloggerką (uxplus.pl) i podcasterką (radionovum.info).

Agnieszka Szóstek zajęła się tematyką user-centereddesign w 2000 r. podczas studiów podyplomowych User-System Interaction na politechnice w Eindhoven (Holandia). W swojej karierze pracowała dla takich firm jak Philips, Océ Technologies i Google. Była także konsultantem użyteczności dla Agfa Healthcare, Banksys i SmartSigns. W 2005 roku powróciła na uczelnię i rozpoczęła studia doktoranckie na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego, gdzie obroniła doktorat w 2009 roku. Przedmiotem jej badań naukowych było projektowanie i badanie mechanizmów stymulujących zachowania społeczne w Internecie. Bezpośrednio po doktoracie pracowała w nowo powstałym Intelligent Lighting Institute (ILI) w Eindhoven, gdzie projektowała lampy relaksacyjne dla centrum kryzysowego szpitala psychiatrycznego w tym mieście. Po powrocie do Polski zainicjowała Laboratorium Interaktywnych Technologii w Ośrodku Przetwarzania Informacji (OPI) w Warszawie, a następnie zdecydowała się wrócić do środowiska akademickiego i połączyć naukę oraz pracę konsultingową jako sposób na zwiększenie świadomości o wartości User Experience i Design Thinking w Polsce.