Przez ostatnie dwa lata obserwuję w Polsce ogromne zmiany dotyczące świadomości tego, czym jest projektowanie doświadczeń i jaką wartość może ono przynieść dla produktów i usług. I choć sama świadomość znaczenia tej dziedziny (również ekonomicznego) rośnie, to jeszcze niewiele firm, organizacji i szkół decyduje się na podjęcie ryzyka. W mojej prezentacji dzielę się swoimi obserwacjami i przemyśleniami dotyczącymi tego, dlaczego w Polsce chcielibyśmy projektować różne produkty i usługi, które budują i wspierają pozytywne doświadczenia, ale się tego jednocześnie co nieco obawiamy i jak można przełamać taki impas.

________________________________________________________________________________________________________________

Dr Agnieszka Szóstek pracuje jako adiunkt w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Obok działalności badawczej jest konsultantem User Experience i Design Thinking. Doradza i uczy projektowego podejścia do innowacji w oparciu o wiedzę na temat użytkowników i ich pragnień w firmach: Play, Orange, VOX, Product i innych. Ponadto jest przewodniczącą Polskiego Stowarzyszenia specjalistów UX i użyteczności: CHI Polska, a w wolnych chwilach bloggerką (uxplus.pl) i podcasterką (radionovum.info).

Agnieszka Szóstek zajęła się tematyką user-centereddesign w 2000 r. podczas studiów podyplomowych User-System Interaction na politechnice w Eindhoven (Holandia). W swojej karierze pracowała dla takich firm jak Philips, Océ Technologies i Google. Była także konsultantem użyteczności dla Agfa Healthcare, Banksys i SmartSigns. W 2005 roku powróciła na uczelnię i rozpoczęła studia doktoranckie na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego, gdzie obroniła doktorat w 2009 roku. Przedmiotem jej badań naukowych było projektowanie i badanie mechanizmów stymulujących zachowania społeczne w Internecie. Bezpośrednio po doktoracie pracowała w nowo powstałym Intelligent Lighting Institute (ILI) w Eindhoven, gdzie projektowała lampy relaksacyjne dla centrum kryzysowego szpitala psychiatrycznego w tym mieście. Po powrocie do Polski zainicjowała Laboratorium Interaktywnych Technologii w Ośrodku Przetwarzania Informacji (OPI) w Warszawie, a następnie zdecydowała się wrócić do środowiska akademickiego i połączyć naukę oraz pracę konsultingową jako sposób na zwiększenie świadomości o wartości User Experience i Design Thinking w Polsce.