Jesteśmy zdania, iż wzornictwo powinno „migrować” z rynków archetypicznych, zorientowanych na projekt, na inne rynki, także te dotąd niewykorzystywane pod tym względem. W meblarstwie, motoryzacji czy modzie wzornictwo ma wieloletnią tradycję, ale w naszym świecie funkcjonuje też wiele interesujących rynków, na których wzornictwo nigdy nie zaistniało. Jesteśmy poważnie zainteresowani zwłaszcza tzw. towarami masowymi. Jak moglibyśmy stworzyć innowacyjną i skuteczną markę produkując na przykład gwoździe? Doświadczenie użytkowników wydaje się być główną siłą napędową, zdolną do nadania marce towaru mocy, uczynienia jej konkurencyjną i, co nie mniej ważne, spowodowania, aby zaczęła się kojarzyć z określonym produktem, a nie z towarem pozbawionym indywidualnych cech.

________________________________________________________________________________________________________________

 

Łukasz Bertoli
Łukasz Bertoli urodził się w 1978 r. w Polsce. Studiował w Art High School w Mantui (Włochy), a następnie na Politecnico di Milano, gdzie uzyskał dyplom w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. W niedługim czasie zaczął współpracę z Polidesign i z TD studio, tworząc wzornictwo produktów takich słynnych włoskich firm jak Chicco i Gardesa. W latach 2004-2008 był starszym projektantem w firmie GP designpartners w Wiedniu, gdzie do zakresu jego obowiązków należało m.in. projektowanie wzornictwa produktów takich marek, jak Philips, Siemens, Citroen, Doppelmayr, Vienna Acoustics, Tchibo, NXP, Boesendorfer, HEI, Conlastic. W 2008 roku wspólnie z Francesco Costacurtą i Carlo Ciciliotem założył Emo design. Projektanci są laureatami takich nagród, jak IF Product Design Award i Red Dot Design Award. Współpracują z międzynarodowymi firmami: Falmec, MCZ, Telit, Neri, Askoll, Jacuzzi, Zoppas Industries, Lorenz i Deante.

 

 

Francesco Costacurta
Francesco Costacurta urodził się we Włoszech. Po ukończeniu studiów na wydziale wzornictwa przemysłowego Politecnico di Milano rozpoczął współpracę z Polidesign, odpowiadając jednocześnie za biuro projektowe Gardesa. W 2005 roku rozpoczął dwuletnią współpracę z marką Domyos – pracował w dziale wzornictwa „zaawansowanych” produktów Decathlon. Wkrótce później przeniósł się do Wiednia, gdzie tworzył wzornictwo przemysłowe dla GP designpartners. W 2008 roku wspólnie z Łukaszem Bertoli and Carlo Ciciliotem założył Emo design. Projektanci są laureatami takich nagród, jak IF Product Design Award i Red Dot Design Award i współpracują z międzynarodowymi firmami: Falmec, MCZ, Telit, Neri, Askoll, Jacuzzi, Zoppas Industries, Lorenz i Deante.